Викладач LSE
Євгенія Добролежа
Коли ми тільки переходили на онлайн-формат курсів, серед викладачів виникало багато побоювань та запитань, адже це був абсолютно новий досвід для нас. Тож ми безпосередньо зіткнулися з багатьма міфами про онлайн-навчання. Ось 7 найрозповсюдженіших з них: Навчання онлайн - це обрізана версія звичайного навчання Онлайн-навчання менш ефективне У дітей менше мотивації навчатися онлайн Розмовляти дитина точно не навчиться Вчитель не може приділяти кожній дитині достатньо уваги Щоб ефективно займатися онлайн, треба добре володіти комп’ютером Батькам потрібно буде більше займатися з дитиною Нумо розбиратися і розвінчувати ці міфи!
Кожне заняття - це використання певного набору видів діяльності. Звісно, в онлайн-форматі деякі з них реалізувати технічно неможливо, але їх можна замінити на не менш якісні інтерактивні вправи, адаптовані спеціально під онлайн-формат навчання. До того ж напрямок онлайн-навчання стрімко розвивається, нові адаптовані ресурси з’являються ледь не щодня. Тож, онлайн навчання = традиційне навчання + усі можливості інтернету.
Як перевірити ефективність онлайн-навчання? Ми провели невеличкий експеримент. Окрім курсів загальної англійської мови наші викладачі готують дітей та підлітків до міжнародних мовних іспитів Pearson: ці іспити об’єктивно тестують усі мовленнєві навички. Ми порівняли результати наших студентів, які готувалися до іспиту у 2019 році офлайн та у 2020 році онлайн. Результати: у 2019 році 99% наших студентів успішно склали іспити, а у 2020 році, після онлайн-підготовки, успішно склали іспити 100% студентів. Тож, онлайн-навчання за ефективністю жодним чином не поступається заняттям офлайн.
Чому виник цей міф? У дітей немає потреби нікуди йти, вони не спілкуються з однолітками, отже - немає мотивації підключатися до онлайн-занять. Насправді з нашого досвіду, дітям дуже подобається займатися онлайн, адже це щось нове для них, щось цікаве та невідоме. До того ж можливості інтернету, інтерактивні вправи, ігри, перегляд та коментування відео в реальному часі - це захоплює дітей. Тож вони чекають на онлайн-заняття, бо точно знають, що буде щось нове та цікаве. За нашими спостереженнями, займаючись з дому, дитина почувається більш впевнено, адже її оточують знайомі предмети, домашні улюбленці, і спілкування з однокласниками через це виходить більш щирим.
Цей мів з’явився через упередження, що онлайн-навчання - це про письмові вправи, заповнення онлайн-тестів, але не про спілкування. В LSE ми проводимо онлайн-уроки на платформі Zoom. Ця конференц-платформа надає багато можливостей учням комунікувати одне з одним в так званих Breakout rooms. Це означає, що не лише викладач взаємодіє з усім класом одночасно, але й в учнів є можливість практикувати розмовну англійську у мінігрупах або парах. До того ж на офлайн-заняттях діти з невеликим словниковим запасом часто використовують навички невербального спілкування (жести, підказки, усмішки, підморгування тощо). В онлайн-класі діти вимушені доносити свої думки саме через висловлювання, що допомагає краще та ефективніше практикувати розмовну англійську.
Є розповсюджена точка зору, що викладач на онлайн-заняттях не може приділяти достатньо уваги учням, адже має координувати багато онлайн-процесів: підключати / відключати мікрофон, виводити на екран слайди, моніторити коментарі тощо. Насправді викладач бачить та чує усіх учнів одночасно, і має змогу відповісти на кожне запитання. До того ж на платформі Zoom у кожного учня є можливість створити приватний чат з вчителем, та якщо не встигли поставити запитання, написати його у чат. Це неабияка перевага, адже дуже часто на офлайн-занятті діти соромляться щось запитати у вчителя при всьому класі, щоб не виглядати лузером в очах однокласників, а чат в Zoom надає можливість без стресу попросити допомоги у викладача.
Ми прекрасно розуміємо, що до онлайн-занять можуть підключатися діти з абсолютно різним рівнем володіння комп’ютером, тож розробили для наших студентів докладну інструкцію, як користуватися найуживанішими функціями платформи Zoom. До того ж на кожному занятті вчитель допомагає дітям, підказує, що й де потрібно натиснути. Більш обізнані учні допомагають новачкам.
Часті побоювання батьків - що потрібно буде постійно контролювати дитину, та навіть сидіти разом з нею на занятті. Насправді це зовсім не обов’язково, адже онлайн-заняття стимулюють розвиток саме навички самостійності. На початку навчання ми просимо батьків трохи допомогти дитині саме з технічними нюансами (увімкнути камеру, мікрофон, перевірити базові налаштування), але в процесі навчання дитині вже самій становиться цікаво щось зробити самостійно. Ще одне важливе питання: виконання та перевірка домашнього завдання. На заняттях ми використовуємо адаптовані навчальні ресурси, які передбачають виконання домашнього завдання в онлайн-програмі. Це надає можливість дитині отримати моментальний зворотний зв'язок від викладача, адже він бачить виконану домашню роботу та в реальному часі надає свої коментарі. Дитина одразу розуміє, чи правильно вона виконала домашнє завдання, чи є помилки, чи є можливість їх виправити. А батьки, своєю чергою, за допомогою ноутбука або смартфона можуть легко перевірити, чи виконала дитина домашнє завдання. Оскільки система автоматично перевіряє кількість правильних відповідей, батьки одразу побачать і результати.
Recommended course on the topic
58
0
C2 або Proficiency: як досягти вільного володіння англійською мовою
Викладач LSE
Юлія Кулина
30 October 2024
300
1
Як використовувати соціальні мережі для практики англійської мови
LSE teacher
Iryna Vozna
30 September 2024
664
1
Різниця між British English та American English
Викладач LSE
Скотт Харланд
19 September 2024
384
0
Прийменники в англійській мові: правила використання
Викладач LSE
Валерія Глотова
10 September 2024
Ми використовуємо cookie-файли для надання вам найбільш актуальної інформації.
Переглядаючи цей сайт, ви погоджуєтесь на використання cookie-файлів.