Ваша школа: LSE Online, Україна

Батьківський вибір: як навчати дитину англійської - у групі чи індивідуально

19 листопада 2024

167

Наталя Савченко

Викладач LSE

Наталя Савченко

Уявіть ідеальне заняття з англійської для дитини. Яке воно?

Певно, цікаве, веселе, жваве. В такому інтерактивна частина обовʼязкова - дитина із захватом розповідає про свого улюбленого супергероя або завзято складає пазл з ідіом. Питання: як відбувається комунікація англійською на занятті? З викладачем віч-на-віч чи зі своїми однолітками?

Що краще для дитини?

Відповідь хочуть знати всі батьки, діти яких стають на шлях вивчення англійської. Пошукаємо її разом?

У цій статті ми розглянемо переваги та недоліки як індивідуальних, так і групових уроків, щоб допомогти батькам робити зважений усвідомлений вибір.

Спойлер: вибір залежить від цілей навчання, віку, рівня володіння мовою і навіть характеру дитини. 

Англійська індивідуально

Це коли є викладач та дитина, і вивчення мови базується на їх взаємодії. Учень перебуває в центрі уваги викладача, а програма підлаштована під його конкретні потреби й інтереси. Такий підхід дозволяє максимально зосередитись на слабких місцях в знаннях учня й ефективно працювати над їхнім вдосконаленням.

Під час індивідуального викладання у вчителя є можливість коригувати певні складові навчального процесу - темп, формати завдань чи тестувань, структуру заняття, теми тощо. Останні часто побудовані навколо інтересів дитини. Наприклад, якщо вона захоплюється спортом чи мистецтвом, викладач може використовувати матеріали, які розвивають цю тему, а отже, учень не тільки вивчає англійську, але й поглиблює знання у своїй улюбленій сфері. Це створює простір для довірливих відносин, позитивно впливає на мотивацію та допомагає подолати страх перед помилками.

Переваги індивідуальних уроків для дитини

  • Персональна увага

Найважливіша перевага уроку «сам на сам» полягає в тому, що дитина отримує індивідуальну увагу вчителя та індивідуальний зворотний звʼязок.

  • Точкові потреби в навчанні

Під час індивідуальних занять викладач зосереджується виключно на потребах дитини. Наприклад, якщо їй важко дається аудіювання, викладач може приділяти йому більше часу. 

  • Гнучкість у програмі

Викладач може змінювати програму згідно з темпом вивчення матеріалу. Якщо дитина швидко засвоює граматику, вчитель може додати вправи на розвиток розмовної мови чи письма.

  • Висока мотивація

Індивідуальні заняття дозволяють більше часу приділити вивченню англійської через інтереси дитини - як то графічний дизайн чи мистецтво. Це робить заняття не тільки ефективними, але й цікавим.

  • Психологічний комфорт

Індивідуальні уроки ідеально підходять для замкнутих дітей, яким може бути некомфортно у групах. Учень може навчатися без тиску групової динаміки.

  • Мінімізація страху перед публічністю

Відсутність аудиторії може значно зменшити стрес для дитини, яка відчуває сором'язливість або тривогу, коли говорить англійською. Це до речі може дуже позитивно впливати на розвиток мовленнєвих здібностей, позбавлення мовного барʼєра.

  • Гнучкість розкладу

Зазвичай індивідуальні заняття передбачають широкий вибір варіантів розкладу. Інколи це зручно з огляду на напружений графік батьків.

Недоліки індивідуальних занять для дітей

  • Обмеження у соціальній взаємодії

Вивчаючи мову самостійно з викладачем, дитина не отримує необхідного досвіду комунікації з однолітками.

  • Ризик повільної інтеграції навичок

Відсутність багатоканальної комунікації може вплинути на здатність швидко застосовувати мову у повсякденних ситуаціях. Це особливо погано впливає на розвиток навичок розмовної мови.

  • Відсутність духу змагань

Група завжди передбачає елемент змагання з однолітками. Це позитивно відображається на навчанні дітей з певним темпераментом. У випадку індивідуальних занять дитина може не завжди бути достатньо мотивованою, адже відсутнє взаємне заохочення дітей.

  • Вища вартість занять

Індивідуальні заняття зазвичай коштують дорожче, що може стати обмеженням для батьків.

Англійська в групах

Мова як соціальне явище робить навчання в групах максимально природним. Це динамічне мовне середовище, де кожен учень не лише навчається мови, а й взаємодіє з однолітками, отримує зворотній зв'язок і навіть змагається. Групові заняття можуть бути сфокусовані навколо інтерактивних видів діяльності - ігор, діалогів, групових проєктів або постановок, де кожен учень виконує окрему функцію, але бере участь у чомусь спільному.

На заняттях діти зазвичай працюють в командах або міні-групах, тому викладач легко приділяє увагу кожному, але й залишає простір для живого спілкування між ними.

Один із важливих аспектів групового навчання – це створення комʼюніті. Діти відчувають себе вільнішими в колі однолітків, і це сприяє природній поведінці, а разом з тим і мовній розкутості. Наприклад, коли дитина розповідає англійською своїм друзям про свої захоплення, вона практикує реальну комунікацію, формує досвід, близький до реального спілкування в соціумі.

Переваги групового навчання для дітей

  • Соціальна адаптація

Під час групових занять діти вчаться працювати у команді, чути та поважати думки інших. Це надзвичайно корисно для дітей, особливо у віці, коли спілкування стає пріоритетним способом пізнання.

  • Природний розвиток комунікаційних здібностей

Активна вербальна взаємодія в групі веде до інтенсивного розвитку мовних здібностей, говоріння, аудіювання зокрема. Кожна дитина вивчає різні типи вимови, темпи та особливості мовлення та вчиться їх сприймати на слух.

  • Стимуляція креативності

Спільне навчання в групі стимулює креативність та критичне мислення. Обмін ідеями, мозковий штурм з однолітками сприяють формуванню нових поглядів на різні теми.

  • Активна участь

У групі діти нерідко займають активнішу позицію, оскільки серед однолітків створюється конкуренція. Це може позитивно відбиватися на результатах у навчанні, проявленні талантів.

  • Навчання через взаємодію

Групові заняття дозволяють викладачам використовувати різні методики, наприклад, ігрові вправи та діалоги, які особливо корисні для розвитку розмовної англійської. Рольові ігри з декількома учасниками, різні моделі взаємодії (як-то учень-учень, учні-учні, учень-вчитель, учні - вчитель) дозволяють дітям зануритися в ситуації, максимально наближені до реального життя.

  • Розвиток відповідальності

У групі викладач може розподіляти обов’язки, просити про звітність. Дитина отримує свою роль та розуміє, що від якості її виконання залежить спільний прогрес команди. Діти часто звіряють відповіді в парах та допомагають один одному завершувати вправи, а отже, в чомусь виконують роль вчителя або старшого товариша, що в свою чергу дає дитині шанс відчути власну значимість. Це тренує відчуття відповідальності та розвиває мотивацію й надалі залишатися відданим навчанню. Окрім цього це покращує гнучкі навички - здатність приймати рішення, розвʼязувати проблеми.

  • Доступна ціна занять

Групові заняття коштують дешевше, ніж індивідуальні або заняття з репетитором. Також мовні школи зазвичай пропонують для групових занять систему знижок лояльності та інших бонусів, які допомагають батькам заощадити.

  • Навчання без тиску

Дітей, яким некомфортно бути в центрі уваги, заняття в групі може позбавити стресу. Дитина не знаходиться весь час сам на сам з вчителем, а отже, відчуває менше напруження.

Недоліки вивчення англійської в групах

  • Обмежений час для розмовної практики

Лімітований час для практики може заважати прогресу тих, хто фокусується на розвитку говоріння, вимови та плавності мовлення. Втім, в групах до 10-13 учнів такої проблеми немає.

  • Чинники, що заважають

На заняттях в групах нерідко трапляються ситуації, під час яких важко тримати увагу - балачки, сміх, непорозуміння. Наче і дрібниці, проте для дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності це важливо. 

  • Конкуренція як стрес

Деякі діти відчувають стрес через порівняння себе з іншими. На жаль, це може впливати на їхню самооцінку. Такий тиск часто стає викликом. Втім, це залежить від характеру дитини та атмосфери на заняттях.

Як визначитися, що краще для вашої дитини

Вибір між індивідуальними та груповими заняттями повинен базуватися на особливостях вашої дитини, її віці, темпераменті, характері та рівні мотивації. Якщо дитина має унікальні спеціальні потреби в навчанні, індивідуальні заняття можуть бути кращим вибором. Якщо дитина соромʼязлива або схильна відчувати стрес під тиском конкуренції, уроки віч-на-віч з вчителем можуть бути комфортнішими для неї.

Групові заняття підійдуть для дітей, які прагнуть соціалізації та вчаться через взаємодію з однолітками. Англійська в групах також може стати класним вибором, якщо дитині важливо набути впевненості у спілкуванні та вдосконалити навички публічних виступів, участі у дебатах та переговорах.

Інколи достатньо дізнатися думку дитини - що вона хоче, чого очікує? Запитайте та зважте разом на всі "за" та "проти". Щоб ви не обрали, знайте, що кожен з форматів вивчення англійської має свої унікальні переваги й недоліки, і кожен з аспектів може бути ефективним та корисним для дитини. Ми бажаємо вам зробити правильний вибір, щоб ваша дитина обовʼязково отримувала задоволення від процесу навчання!

Рекомендований курс на тему

Онлайн-англійська: діти
online

Онлайн-англійська: діти

2375 грн за 4 тижні

початок

02.09.24

триває

10 міс.
Онлайн-англійська: підлітки
online

Онлайн-англійська: підлітки

2640 грн за 4 тижні

початок

02.09.24

триває

10 міс.

Інші статті блогу

40

0

5 фільмів до Різдва: створюємо святковий настрій, тренуємо англійську!
вчити англійську мову
англійська для дорослих
онлайн англійська
розмовна англійська

5 фільмів до Різдва: створюємо святковий настрій, тренуємо англійську!

Дарина Коновалова

Контент-менеджер LSE

Дарина Коновалова

10 грудня 2024

Докладніше

296

1

C2 або Proficiency: як досягти вільного володіння англійською мовою
вчити англійську мову
англійська для дорослих
англійська для дітей
онлайн англійська
розмовна англійська
англійська для школярів

C2 або Proficiency: як досягти вільного володіння англійською мовою

Юлія Кулина

Викладач LSE

Юлія Кулина

30 жовтня 2024

Докладніше

657

2

Як використовувати соціальні мережі для практики англійської мови
вчити англійську мову
англійська для дорослих
англійська для дітей
онлайн англійська
розмовна англійська

Як використовувати соціальні мережі для практики англійської мови

Ірина Возна

Викладач LSE

Ірина Возна

30 вересня 2024

Докладніше

1590

1

Різниця між British English та American English
вчити англійську мову
англійська для дорослих
онлайн англійська
розмовна англійська

Різниця між British English та American English

Скотт Харланд

Викладач LSE

Скотт Харланд

19 вересня 2024

Докладніше

Ми використовуємо cookie-файли для надання вам найбільш актуальної інформації. 
Переглядаючи цей сайт, ви погоджуєтесь на використання cookie-файлів. 

Політика конфіденційності