Викладач LSE
Наталя Савченко
Певно, цікаве, веселе, жваве. В такому інтерактивна частина обовʼязкова - дитина із захватом розповідає про свого улюбленого супергероя або завзято складає пазл з ідіом. Питання: як відбувається комунікація англійською на занятті? З викладачем віч-на-віч чи зі своїми однолітками?
Що краще для дитини?
Відповідь хочуть знати всі батьки, діти яких стають на шлях вивчення англійської. Пошукаємо її разом?
У цій статті ми розглянемо переваги та недоліки як індивідуальних, так і групових уроків, щоб допомогти батькам робити зважений усвідомлений вибір.
Спойлер: вибір залежить від цілей навчання, віку, рівня володіння мовою і навіть характеру дитини.
Це коли є викладач та дитина, і вивчення мови базується на їх взаємодії. Учень перебуває в центрі уваги викладача, а програма підлаштована під його конкретні потреби й інтереси. Такий підхід дозволяє максимально зосередитись на слабких місцях в знаннях учня й ефективно працювати над їхнім вдосконаленням.
Під час індивідуального викладання у вчителя є можливість коригувати певні складові навчального процесу - темп, формати завдань чи тестувань, структуру заняття, теми тощо. Останні часто побудовані навколо інтересів дитини. Наприклад, якщо вона захоплюється спортом чи мистецтвом, викладач може використовувати матеріали, які розвивають цю тему, а отже, учень не тільки вивчає англійську, але й поглиблює знання у своїй улюбленій сфері. Це створює простір для довірливих відносин, позитивно впливає на мотивацію та допомагає подолати страх перед помилками.
Найважливіша перевага уроку «сам на сам» полягає в тому, що дитина отримує індивідуальну увагу вчителя та індивідуальний зворотний звʼязок.
Під час індивідуальних занять викладач зосереджується виключно на потребах дитини. Наприклад, якщо їй важко дається аудіювання, викладач може приділяти йому більше часу.
Викладач може змінювати програму згідно з темпом вивчення матеріалу. Якщо дитина швидко засвоює граматику, вчитель може додати вправи на розвиток розмовної мови чи письма.
Індивідуальні заняття дозволяють більше часу приділити вивченню англійської через інтереси дитини - як то графічний дизайн чи мистецтво. Це робить заняття не тільки ефективними, але й цікавим.
Індивідуальні уроки ідеально підходять для замкнутих дітей, яким може бути некомфортно у групах. Учень може навчатися без тиску групової динаміки.
Відсутність аудиторії може значно зменшити стрес для дитини, яка відчуває сором'язливість або тривогу, коли говорить англійською. Це до речі може дуже позитивно впливати на розвиток мовленнєвих здібностей, позбавлення мовного барʼєра.
Зазвичай індивідуальні заняття передбачають широкий вибір варіантів розкладу. Інколи це зручно з огляду на напружений графік батьків.
Вивчаючи мову самостійно з викладачем, дитина не отримує необхідного досвіду комунікації з однолітками.
Відсутність багатоканальної комунікації може вплинути на здатність швидко застосовувати мову у повсякденних ситуаціях. Це особливо погано впливає на розвиток навичок розмовної мови.
Група завжди передбачає елемент змагання з однолітками. Це позитивно відображається на навчанні дітей з певним темпераментом. У випадку індивідуальних занять дитина може не завжди бути достатньо мотивованою, адже відсутнє взаємне заохочення дітей.
Індивідуальні заняття зазвичай коштують дорожче, що може стати обмеженням для батьків.
Мова як соціальне явище робить навчання в групах максимально природним. Це динамічне мовне середовище, де кожен учень не лише навчається мови, а й взаємодіє з однолітками, отримує зворотній зв'язок і навіть змагається. Групові заняття можуть бути сфокусовані навколо інтерактивних видів діяльності - ігор, діалогів, групових проєктів або постановок, де кожен учень виконує окрему функцію, але бере участь у чомусь спільному.
На заняттях діти зазвичай працюють в командах або міні-групах, тому викладач легко приділяє увагу кожному, але й залишає простір для живого спілкування між ними.
Один із важливих аспектів групового навчання – це створення комʼюніті. Діти відчувають себе вільнішими в колі однолітків, і це сприяє природній поведінці, а разом з тим і мовній розкутості. Наприклад, коли дитина розповідає англійською своїм друзям про свої захоплення, вона практикує реальну комунікацію, формує досвід, близький до реального спілкування в соціумі.
Під час групових занять діти вчаться працювати у команді, чути та поважати думки інших. Це надзвичайно корисно для дітей, особливо у віці, коли спілкування стає пріоритетним способом пізнання.
Активна вербальна взаємодія в групі веде до інтенсивного розвитку мовних здібностей, говоріння, аудіювання зокрема. Кожна дитина вивчає різні типи вимови, темпи та особливості мовлення та вчиться їх сприймати на слух.
Спільне навчання в групі стимулює креативність та критичне мислення. Обмін ідеями, мозковий штурм з однолітками сприяють формуванню нових поглядів на різні теми.
У групі діти нерідко займають активнішу позицію, оскільки серед однолітків створюється конкуренція. Це може позитивно відбиватися на результатах у навчанні, проявленні талантів.
Групові заняття дозволяють викладачам використовувати різні методики, наприклад, ігрові вправи та діалоги, які особливо корисні для розвитку розмовної англійської. Рольові ігри з декількома учасниками, різні моделі взаємодії (як-то учень-учень, учні-учні, учень-вчитель, учні - вчитель) дозволяють дітям зануритися в ситуації, максимально наближені до реального життя.
У групі викладач може розподіляти обов’язки, просити про звітність. Дитина отримує свою роль та розуміє, що від якості її виконання залежить спільний прогрес команди. Діти часто звіряють відповіді в парах та допомагають один одному завершувати вправи, а отже, в чомусь виконують роль вчителя або старшого товариша, що в свою чергу дає дитині шанс відчути власну значимість. Це тренує відчуття відповідальності та розвиває мотивацію й надалі залишатися відданим навчанню. Окрім цього це покращує гнучкі навички - здатність приймати рішення, розвʼязувати проблеми.
Групові заняття коштують дешевше, ніж індивідуальні або заняття з репетитором. Також мовні школи зазвичай пропонують для групових занять систему знижок лояльності та інших бонусів, які допомагають батькам заощадити.
Дітей, яким некомфортно бути в центрі уваги, заняття в групі може позбавити стресу. Дитина не знаходиться весь час сам на сам з вчителем, а отже, відчуває менше напруження.
Лімітований час для практики може заважати прогресу тих, хто фокусується на розвитку говоріння, вимови та плавності мовлення. Втім, в групах до 10-13 учнів такої проблеми немає.
На заняттях в групах нерідко трапляються ситуації, під час яких важко тримати увагу - балачки, сміх, непорозуміння. Наче і дрібниці, проте для дітей з синдромом дефіциту уваги та гіперактивності це важливо.
Деякі діти відчувають стрес через порівняння себе з іншими. На жаль, це може впливати на їхню самооцінку. Такий тиск часто стає викликом. Втім, це залежить від характеру дитини та атмосфери на заняттях.
Вибір між індивідуальними та груповими заняттями повинен базуватися на особливостях вашої дитини, її віці, темпераменті, характері та рівні мотивації. Якщо дитина має унікальні спеціальні потреби в навчанні, індивідуальні заняття можуть бути кращим вибором. Якщо дитина соромʼязлива або схильна відчувати стрес під тиском конкуренції, уроки віч-на-віч з вчителем можуть бути комфортнішими для неї.
Групові заняття підійдуть для дітей, які прагнуть соціалізації та вчаться через взаємодію з однолітками. Англійська в групах також може стати класним вибором, якщо дитині важливо набути впевненості у спілкуванні та вдосконалити навички публічних виступів, участі у дебатах та переговорах.
Інколи достатньо дізнатися думку дитини - що вона хоче, чого очікує? Запитайте та зважте разом на всі "за" та "проти". Щоб ви не обрали, знайте, що кожен з форматів вивчення англійської має свої унікальні переваги й недоліки, і кожен з аспектів може бути ефективним та корисним для дитини. Ми бажаємо вам зробити правильний вибір, щоб ваша дитина обовʼязково отримувала задоволення від процесу навчання!
40
0
5 фільмів до Різдва: створюємо святковий настрій, тренуємо англійську!
Контент-менеджер LSE
Дарина Коновалова
10 грудня 2024
296
1
C2 або Proficiency: як досягти вільного володіння англійською мовою
Викладач LSE
Юлія Кулина
30 жовтня 2024
657
2
Як використовувати соціальні мережі для практики англійської мови
Викладач LSE
Ірина Возна
30 вересня 2024
1590
1
Різниця між British English та American English
Викладач LSE
Скотт Харланд
19 вересня 2024
Ми використовуємо cookie-файли для надання вам найбільш актуальної інформації.
Переглядаючи цей сайт, ви погоджуєтесь на використання cookie-файлів.